counter create hit

مطالب مرتبط:

زیرساخت شبکه ارتباطی کشور از حمله سایبری اخیر مصون ماند

رسانه کلیک – شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که به رغم حمله گسترده سایبری، زیرساخت شبکه ارتباطی کشور پایدار و از این حملات مصون ماند. به گزارش کلیک به نقل از مهر؛ شرکت ارتباطات زیرساخت در اطلاعیه ای با بیان اینکه شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوا ...

عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی ۳ مرکز مخابراتی تهران را مختل می کند

رسانه کلیک – با آغاز اجرای عملیات کابل برگردان در تهران در سال جدید، ارتباط تلفنی مشترکان ۳ مرکز مخابراتی با اختلال مواجه خواهد شد. به گزارش کلیک به نقل از مهر؛ عملیات کابل برگردان با هدف توسعه شبکه کابل، در مراکز مخابراتی شهید لطیفی، دکتر حسابی و شهید رجایی از فر ...

نسل بعدی اسنشال فون کیفیت دوربین بهتری دارد

نسل بعدی اسنشال فون کیفیت دوربین بهتری دارد

رسانه کلیک – شرکت تحت مدیریت اندی رابین، خالق اندروید در سال 2017 از اولین گوشی هوشمند خود رونمایی کرد. این شرکت اخیرا اعلام کرده که نسل بعدی اسنشال فون (Essential Phone) کیفیت دوربین به مراتب بهتری خواهد داشت. شرکت اسنشال در سال گذشته از یک ...

تغییر محل نشست سران عرب از بیم موشک های یمن

منابع خبری اعلام کردند که عربستان سعودی از بیم شلیک موشک های بالستیک یمن به شهر ریاض، محل برگزاری اجلاس آتی سران عرب را به شهر الدمام انتقال داده است.

جزئیات اخراج «جیش الاسلام» از دوما

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، گروهک جیش الاسلام پذیرفته که سلاح خود را بر زمین گذاشته و شهر دوما را ترک کند.

سرنوشت چک پس از فوت صاحب چک چه می شود؟

چک سندی است تجاری که قانون گذار جهت تسریع امور تجاری، مزایایی برای دارنده آن در نظر گرفته و طبق قانون چک ممکن است در وجه حامل یا شخص معین یا به حواله کرد باشد و یا با امضاء پشت یا ظهر آن به دیگری منتقل شود. اما هنگامی که صادرکننده چک با خط کشیدن عبارت «به حواله کرد» ...

شورولت کلرادو ZR2 بایسون، حریف سرسخت تاکوما TRD Pro

شورولت کلرادو ZR2 بایسون، حریف سرسخت تاکوما TRD Pro

سال پیش کمپانی های شورولت و آمریکن اکسپدیشن با یکدیگر برای ساخت کانسپت کلرادو ZR2 AEV همکاری کرده بودند و به نظر می رسد این پیکاپ خشن به زودی راهی خط تولید خواهد شد. بنا به گزارش سایت آفرود، نسخه تولیدی این پیکاپ کلرادو ZR2 بایسون نام ...

با این تعویض ها، عمر خودرو را طولانی کنید [رپورتاژآگهی]

با این تعویض ها، عمر خودرو را طولانی کنید [رپورتاژآگهی]

بهترین ماشین را هم که خریده باشید، باز هم بعد از مدتی ممکن است دچار مشکل شود. دلیلش هم ساده است، هر قطعه ای عمری دارد و عمر ماشین هم به تازه نفس بودن قطعاتش وابسته است. برای اینکه بتوانید عمر ماشینی را که برای خریدش کلی هزینه کرده اید، افزایش دهید قطعاتی ...

واکنش نیروی قدس سپاه به ماجراجویی صهیونیست ها

در پی اوج گیری لفاظی های سران رژیم اشغالگر قدس علیه کشورمان، نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز هشدار داد: «اسرائیل اگر می خواهد چند روزی بیشتر به حیات خباثت آلود خود ادامه دهد، دست از حماقت بردارد.» ...

روابط دولت با مجلس کماکان خوب است

معاون پارلمانی رییس جمهور با رد برخی اظهارات درباره وجود اختلاف میان دولت و مجلس، گفت: کماکان روابط مان با مجلس و هیات رییسه خوب است.

حاتمی کیا در ... ابتدای انقلاب در عسل ساختار سینمای ایران

حاتمی کیا؛ آغاز انقلاب در خودبنیادیِ ساختار سینمای ایران

باشگاه خبرنگاران زندگیمشاهدات قبل از, تحلیلی اجتماعی و ناشی از ایران به بهانه سخنان ابراهیم حاتمی کیا در مراسم اختتامیه سی و ششمین جلسه از جشنواره فجر:سینما غیر از یک مطالعه در ابعاد فنی و ظاهر است. در انقلاب اسلامی و دیگر کاهش یافته بود. سینما, ظهور, است و توصیه شده است. روایت شامل حروف صدادار(و گاهی اوقات صامت) است که درگیر آن یا در این قاره است.اما داستان از ایران است تا حدودی پیچیده تر است. نگه دارید نه از انقلاب به بعد از ظهور جدی تر دانستن چرا که انقلاب اجتماعی و فرهنگی زمینه های ساخته شده در ایران و همچنین در برخی از منبع کنترل و تغییر اساسی گاهی ارزشی-هنجاری ایجاد کرد اما لنز سینمای ایران(سینما به معنای کلیت ظهور یافته در ایران) همچنان اسیر عینک‌های مادونِ تحول بینیِ عواملش بود.این اسارت نه تنها نتوانست با ندای فهم ماهیت و حقیقت سینما و فهم حقیقتِ انقلاب اسلامی و تلاش در راستای کاهش فاصله‌ی آنها برطرف شود بلکه با های و هویِ بی بنیادِ غیرعاقلانه ی انزجار و گریز از سینمای دولتی، استمراری منقبض تر یافت.انبساط روزافزون حقیقت انقلاب در میان گستره مردم، منطقه و جهان عرصه ای از زیست اجتماعی را رقم زده که روایتش منوط به آگاهی است. آگاهی اما، شروطی دارد. اول شرطش، زدودنِ غبار غفلت و دومینش، استقلال از خودبینی و خود اتکایی در فهم و شرط سومش، شجاعت و انصاف در مواجهه با حقیقت است.اما لنز عوامل سینمای ایران کماکان بر تکیه گاه خاستگاه اولیه اش استوار است. خاستگاهی که مبتنی بر هستی شناسیِ اما نیستی بنیان گرفت و به قول مانستربرگ براساس معرفت شناسی نئوکانتی استمرار یافت. آنچه که شالوده ی تمام ارکان سینما بر آن استوار است همان خودبنیادی معرفتی و حس غنای از غیر است.این ساختار در خاستگاه اجتماعی اولیه اش که مغرب زمین است کاملا با روند درستی عمل کرده و می کند اما افسوس از هنگامی که در جامعه ایران نهادینه شد نه تنها اندک شناختی از شالوده اش رقم نخورده بلکه با تکنیک زدگیِ غیر روشمند، هر روز مسئله سازتر می شود.سینمای ایران از یکسو به دلیل شالوده معرفتی اش و از سوی دیگر به دلیل سطحی زدگی در آگاهی از خویشتنِ خود، همواره در طول این 40سال با خلط میان «هنرمند مستقل» و «هنرمند خودبنیاد»، سعی در پرده افکندن بر نگاه خویش از رخدادهای عرصه اجتماعی و ارائه ی روایتی دیگرگون با نظام حاکم داشته و در این راستا، هر آن کس را که روایتی قریب به پدیدارهای متاثر از ماهیت انقلاب اسلامی ارائه کرده با برچسبهایی همچون «وابسته به نظام»، «هنرمند غیر مستقل»، «سینماگر دولتی» و... سرکوب و طرد کرده است.این رفتارهای شبه آنتاگونسیتی که محصول سطحی زدگی در فهم پایه ای ترین مفاهیم مربوط به هویت خویش است با همراهی فرم گرایی محض، نقطه پیرامونی دانستن محتوا، انکار سمبلیسم هنری و تکنیک زدگیِ بی بنیان منجر به حالتی تلخ شده که می توان نامش را «غفلت جاهلانه» نهاد.اما، به حضور آوردن غافل و آگاه کردن جاهل، هم هزینه دارد و هم اهلش را می طلبد. اگر هنرمند به تصریح بسیاری از کارگردانان نام آشنای سینمای ایران، کاری خداگون می کند، باید گفت که هنرمند غفلت زدا و جهل ستیز نیز کاری رسولانه صورت می دهد. رسالتی که روزی برعهده آوینی(ره) بود و هزینه اش را داد و اکنون نیز عهده دار این رسالت رسولانه، ابراهیم حاتمی کیاست.فهم عمقِ گفتار و رفتار حاتمی کیا در سخنان اختتامیه جشنواره فجر 96 بر حاضرانِ عاقلِ عصر امروز و دورانهای پیش روی آینده کاملا مشخص است. این عبارت او که:«من فیلم ساز وابسته ام و فیلم ساز این نظامم» معنایی ژرف دارد و می‌توان آن را سرآغاز انقلابی نوین در راستای خویشتن آگاهیِ سینمای ایران دانست.پتک ابراهیم گون این عبارت، اصلی ترین شالوده معرفتی سینما را که اکنون در ایران با خلط میان هنرمند مستقل و هنرمند خودبنیاد تبدیل به شالوده ای ساختاری شده، هدف گرفته است. افتخار به فیلم سازِ نظام بودن نه یک طعنه سیاسی و نه یک لج بازی کودکانه و نه حتی انکار مفهوم هنرمند مستقل است بلکه نهیبی است برای فهم هویتِ اصلیِ سینما و شناخت حقیقت و واقعیت عرصه کنونیِ حیاتِ اجتماعی تا با گامی در راستای انسِ درونی با حقایق و وقایع کنونی، بتوان روایتی قریب به واقع را رقم زد تا سینمای کنونی ایران را از اسارتِ سطحی زدگی و سردرگمی نجات داد.* رضا محمدیانتهای پیام/