counter create hit

مطالب مرتبط:

«شوروی دوم» در خاورمیانه را چگونه زمین گیر کنیم؟

این نیروهای جدید در دیرالزور چه کسانی هستند؟ طبق این گزارش، این نیروها شامل بخشی از نیروهای جدا شده از ارتش آزاد و همچنین باقی مانده های نیروهای القاعده و داعش در سوریه هستند که قرار است در قالب «شورای نظامی دیرالزور» فعالیت کنند. به نظر می رسد واشنگتن قصد دارد ...

طرح سؤال از رئیس جمهور فردا کلید می خورد

جبار کوچکی نژاد با اشاره به طرح سؤال از رئیس جمهور در مجلس اظهار کرد: پس از کشمکش های طولانی بنده و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درنهایت سؤال از رئیس جمهوری فردا در کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت. ...

قتل دوست قدیمی برای جلوگیری از تجاوز!

قتل برای جلوگیری از تجاوز , مردی که متهم است دوست قدیمی‌اش را در درگیری به قتل رسانده، مدعی شد قتل به خاطر جلوگیری از تعرض بود.یک سال قبل مردی به نام حامد با مأموران پلیس تماس گرفت و از آنها خواستکه هرچه سریع‌تر به آدرسی که می‌گوید، بروند. ...

چرا مجلس از مصوبه "ممنوعیت واردات محصولات تراریخته" عقب‌نشینی کرد

چرا مجلس از مصوبه "ممنوعیت واردات محصولات تراریخته" عقب‌نشینی کرد

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ اوایل بهمن ماه امسال بود که کمیسیون تلفیق بودجه 1397 مجلس بندی به لایحه بودجه سال آینده الحاق کرد که در صورت تصویب نهایی آن در صحن علنی مجلس، واردات هرگونه محصول تراریخته بدون مجوز وزارتخانه‌های بهد ...

ریشه مشکلات نظام بانکی کشور چیست؟

ریشه مشکلات نظام بانکی کشور چیست؟

خبرگزاری تسنیم- بانک‌ها در ایران با چالش‌های فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند و به لحاظ جایگاهی که در چارچوب اقتصاد کشور دارند، این چالش‌ها تأثیر فراوانی نیز بر سایر اجزا و سازوکارهای اقتصادی دارند.از هر دو سری این مشکلات ...

واکنش ورزشکاران و سینماگران به تراژدی «ATR 72»

واکنش ورزشکاران و سینماگران به تراژدی «ATR 72»

ساعاتی پس از اعلام خبر حادثه هوایپمای ATR شرکت آسمان که صبح امروز از تهران به مقصد یاسوج در پرواز بود و در سمیرم اصفهان سقوط کرد، جامعه کاربران ایرانی شبکه های مجازی نیز به این خبر به صورت متفاوتی واکنش نشان دادند. واکنش اینستاگرامی جامعه ورزشکاران و سینمای ...

مدارس برخی شهرهای اردبیل فردا تعطیل است

بارش برف و برودت هوا مدارس برخی شهرهای استان اردبیل را در روز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه به تعطیلی کشاند.

آیا ورزش می تواند بدون درد باشد؟

آیا ورزش می تواند بدون درد باشد؟

چند سال قبل با یکی از دوستانم سر موضوعی بحث داشتم. هر دوی ما در تمرینات قدرتی کاملا مبتدی بودیم. به همین خاطر در چند روز اول دوست من بعد از انجام این آموزش ها، دردی را در کمر خود احساس کرده بود. او از من پر ...

ماجرای حفر چاه در تخت جمشید

ماجرای حفر چاه در تخت جمشید

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تا سال 1394 و بر اساس ضوابط حریم اثر جهانی تخت جمشید مبنی بر ممنوعیت حفر هرگونه چاه در این محوطه و لزوم استعلام از سازمان میراث‌فرهنگی، مجوزی در این زمینه به هیچ متقاضی نداده ...

اصفهان| مدیرعامل هلال احمر اصفهان: تا این لحظه اثری از هواپیما نیست

اصفهان| مدیرعامل هلال احمر اصفهان: تا این لحظه اثری از هواپیما نیست

محسن مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با تکذیب خبر پیدا شدن لاشه هواپیما اظهار داشت: خبر پیدا شدن لاشه هواپیما صحت ندارد و هنوز هیچ چیز مشخصی پیدا نشده است.وی افزود: خود ما در ب ...

کنفرانس یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران در دانشگاه تهران برگزار می شود

رسانه کلیک – دوازدهمین کنفرانس یادگیری الکترونیکی ایران 13 و 14 اسفند ماه در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. به گزارش کلیک به نقل از مهر؛ سید امید فاطمی در آستانه برگزاری دوازدهمین کنفرانس یادگی ...

«کودکان طلاق» از چه حقوقی برخوردار هستند؟

کودکان طلاق، دسته ای از کودکان هستنند که باید حقوق حقه آنها را مورد توجه بسیار قرار داد. نخستین موضوع در خصوص این قبیل کودکان، به رسمیت شناختن حقوق آنها است. یکی از مواردی که در این زمینه باید به آن پرداخته شود، حق ملاقات آنها با والدی است که تحت حضانت او قرار ندار ...

حاتمی کیا در ... ابتدای انقلاب در عسل ساختار سینمای ایران

حاتمی کیا؛ آغاز انقلاب در خودبنیادیِ ساختار سینمای ایران

باشگاه خبرنگاران زندگیمشاهدات قبل از, تحلیلی اجتماعی و ناشی از ایران به بهانه سخنان ابراهیم حاتمی کیا در مراسم اختتامیه سی و ششمین جلسه از جشنواره فجر:سینما غیر از یک مطالعه در ابعاد فنی و ظاهر است. در انقلاب اسلامی و دیگر کاهش یافته بود. سینما, ظهور, است و توصیه شده است. روایت شامل حروف صدادار(و گاهی اوقات صامت) است که درگیر آن یا در این قاره است.اما داستان از ایران است تا حدودی پیچیده تر است. نگه دارید نه از انقلاب به بعد از ظهور جدی تر دانستن چرا که انقلاب اجتماعی و فرهنگی زمینه های ساخته شده در ایران و همچنین در برخی از منبع کنترل و تغییر اساسی گاهی ارزشی-هنجاری ایجاد کرد اما لنز سینمای ایران(سینما به معنای کلیت ظهور یافته در ایران) همچنان اسیر عینک‌های مادونِ تحول بینیِ عواملش بود.این اسارت نه تنها نتوانست با ندای فهم ماهیت و حقیقت سینما و فهم حقیقتِ انقلاب اسلامی و تلاش در راستای کاهش فاصله‌ی آنها برطرف شود بلکه با های و هویِ بی بنیادِ غیرعاقلانه ی انزجار و گریز از سینمای دولتی، استمراری منقبض تر یافت.انبساط روزافزون حقیقت انقلاب در میان گستره مردم، منطقه و جهان عرصه ای از زیست اجتماعی را رقم زده که روایتش منوط به آگاهی است. آگاهی اما، شروطی دارد. اول شرطش، زدودنِ غبار غفلت و دومینش، استقلال از خودبینی و خود اتکایی در فهم و شرط سومش، شجاعت و انصاف در مواجهه با حقیقت است.اما لنز عوامل سینمای ایران کماکان بر تکیه گاه خاستگاه اولیه اش استوار است. خاستگاهی که مبتنی بر هستی شناسیِ اما نیستی بنیان گرفت و به قول مانستربرگ براساس معرفت شناسی نئوکانتی استمرار یافت. آنچه که شالوده ی تمام ارکان سینما بر آن استوار است همان خودبنیادی معرفتی و حس غنای از غیر است.این ساختار در خاستگاه اجتماعی اولیه اش که مغرب زمین است کاملا با روند درستی عمل کرده و می کند اما افسوس از هنگامی که در جامعه ایران نهادینه شد نه تنها اندک شناختی از شالوده اش رقم نخورده بلکه با تکنیک زدگیِ غیر روشمند، هر روز مسئله سازتر می شود.سینمای ایران از یکسو به دلیل شالوده معرفتی اش و از سوی دیگر به دلیل سطحی زدگی در آگاهی از خویشتنِ خود، همواره در طول این 40سال با خلط میان «هنرمند مستقل» و «هنرمند خودبنیاد»، سعی در پرده افکندن بر نگاه خویش از رخدادهای عرصه اجتماعی و ارائه ی روایتی دیگرگون با نظام حاکم داشته و در این راستا، هر آن کس را که روایتی قریب به پدیدارهای متاثر از ماهیت انقلاب اسلامی ارائه کرده با برچسبهایی همچون «وابسته به نظام»، «هنرمند غیر مستقل»، «سینماگر دولتی» و... سرکوب و طرد کرده است.این رفتارهای شبه آنتاگونسیتی که محصول سطحی زدگی در فهم پایه ای ترین مفاهیم مربوط به هویت خویش است با همراهی فرم گرایی محض، نقطه پیرامونی دانستن محتوا، انکار سمبلیسم هنری و تکنیک زدگیِ بی بنیان منجر به حالتی تلخ شده که می توان نامش را «غفلت جاهلانه» نهاد.اما، به حضور آوردن غافل و آگاه کردن جاهل، هم هزینه دارد و هم اهلش را می طلبد. اگر هنرمند به تصریح بسیاری از کارگردانان نام آشنای سینمای ایران، کاری خداگون می کند، باید گفت که هنرمند غفلت زدا و جهل ستیز نیز کاری رسولانه صورت می دهد. رسالتی که روزی برعهده آوینی(ره) بود و هزینه اش را داد و اکنون نیز عهده دار این رسالت رسولانه، ابراهیم حاتمی کیاست.فهم عمقِ گفتار و رفتار حاتمی کیا در سخنان اختتامیه جشنواره فجر 96 بر حاضرانِ عاقلِ عصر امروز و دورانهای پیش روی آینده کاملا مشخص است. این عبارت او که:«من فیلم ساز وابسته ام و فیلم ساز این نظامم» معنایی ژرف دارد و می‌توان آن را سرآغاز انقلابی نوین در راستای خویشتن آگاهیِ سینمای ایران دانست.پتک ابراهیم گون این عبارت، اصلی ترین شالوده معرفتی سینما را که اکنون در ایران با خلط میان هنرمند مستقل و هنرمند خودبنیاد تبدیل به شالوده ای ساختاری شده، هدف گرفته است. افتخار به فیلم سازِ نظام بودن نه یک طعنه سیاسی و نه یک لج بازی کودکانه و نه حتی انکار مفهوم هنرمند مستقل است بلکه نهیبی است برای فهم هویتِ اصلیِ سینما و شناخت حقیقت و واقعیت عرصه کنونیِ حیاتِ اجتماعی تا با گامی در راستای انسِ درونی با حقایق و وقایع کنونی، بتوان روایتی قریب به واقع را رقم زد تا سینمای کنونی ایران را از اسارتِ سطحی زدگی و سردرگمی نجات داد.* رضا محمدیانتهای پیام/